<tag style = "....">
w pliku HTML.<header id="main-header"> <h1>Jan Kowalski</h1> <p>Przygody z edukacją</p> </header>
#main-header h1 {font-size: 2em;} #main-header p {font-size: 1.2em;}
The six heading elements, H1 through H6, denote section headings. Although the order and occurrence of headings is not constrained by the HTML DTD, documents should not skip levels (for example, from H1 to H3), as converting such documents to other representations is often problematic. W3C
There are six levels of headings in HTML with H1 as the most important and H6 as the least. W3C
We do use H tags to understand the structure of the text on a page better, John Mueller, GoogleTo jest więc całkowicie złe rozwiązanie:
<header id="main-header"> <h1>Jan Kowalski</h1> <h3>Przygody z edukacją</h3> </header>
h1 {color: #003462; font-size: 3.00em;} h2 {color: #003462; font-size: 2.50em;} h3 {color: #003462; font-size: 2.00em;} h4 {color: #003462; font-size: 1.75em;} h5 {color: #003462; font-size: 1.50em;} h6 {color: #003462; font-size: 1.25em;}
h1, h2, h3, h4, h5, h6 {color: #003462;} h1 {font-size: 3em;} h2 {font-size: 2.5em;} h3 {font-size: 2em;} h4 {font-size: 1.75em;} h5 {font-size: 1.5em;} h6 {font-size: 1.25em;}
.info{padding: 0.5em 1em 0.5em 1em;} .warning {padding: 0.5em 0.5em 0.5em 0.5em;} p {padding: 0.5em 0.75em 1.5em 0.25em;} .alfa{margin: 0em 0.5em;}
.info{padding: .5em 1em;} .warning {padding: .5em;} p {padding: .5em .75em 1.5em .25em;} .alfa{margin: 0 .5em;}
Okazuje się, że może zmniejszyć plik css o kilkanaście procent.
<header> <h1>Najważniejszy nagłówek strony</h1> <p>z dodatkową informacją</p> <nav> ... </nav> </header> <article> <header> <h2>Tytuł artukułu</h2> <p>Jak Kowalski</p> </header> <p>...Lorem Ipsum dolor set amet...</p> </article> <article> <h2>Tytuł artukułu</h2> <p>...Lorem Ipsum dolor set amet...</p> </article> <article> <h2>Tytuł artukułu</h2> <p>...Lorem Ipsum dolor set amet...</p> <section> Lorem Ipsum dolor set amet </section> <section> Lorem Ipsum dolor set amet </section> </article>
Rule of thumb:
Jeśli fragment nie wymaga headera, to stosuj section
.
Załóżmy, że masz plik rozmiaru 6000 x 2500 pikseli; jest on rozmiaru 2MB !!!;
jeśli zastosujemy kompresję do rozmiaru 2000 x 833; to rozmiar pliku będzie 32 = 9 razy mniejszy,
więc będzie miał około 220 kB !!!.
W większości przypadków można manipulując jakością kompresji (np. przy plikach typu .jpg) jeszcze bardziej zmniejszyć rozmiar.
<li><a href="index.html">Strona główna<a></li>
na stronie index.html
jest błędem<li class="non-active">Strona główna</li>
<li><a>Strona główna<a></li>
- ale nie jest dla mnie pewne czy W3C nie zabroni stosowania tego rozwiązania w przyszłości <li><a href="javascript:void(0);">Strona główna<a></li>
style = "pointer-events: none;"
nie jest poprawne.<li><a href="#">Strona główna<a></li>
również nie jest poprawne<style> html { box-sizing: border-box; overflow-y: scroll; font-size: 100%; font-weight: normal; vertical-align: baseline; background: transparent; } *, *:before, *:after { box-sizing: inherit; } ... </style>
<style> html { box-sizing: border-box; overflow-y: scroll; font-size: 100%; font-weight: normal; vertical-align: baseline; background: transparent; } *, *:before, *:after { box-sizing: inherit; } ... </style>
Wszystkie wspólne fragmenty css wrzucamy do pliku mojStyl.css
<!DOCTYPE html> <html lang="pl"> <head> <meta charset="utf-8"> <title>UWAGI</title> <link href='css/mojStyl.css' rel='stylesheet'> ... </head>
<div class="col-4-12"> <section> .... </section> </div>
<section class="col-4-12"> .... </section>
<div class="row"> <nav class = "col-6-6"> <ul> <li><a href="index.html" >Główna </a></li> <li><a href="studia.html">Studia </a></li> <li><a href="hobby.html" >Hobby </a></li> </ul> </nav> </div>
<nav class="row"> <ul> <li><a href="index.html">Główna</a></li> <li><a href="studia.html">Studia</a></li> <li><a href="hobby.html">Hobby</a></li> </ul> </nav>
Autor: Steve Krug - !!! przeczytaj tę książkę !!!
Użytkownik powinien zawsze dobrze wiedzieć gdzie się znajduje (np. ten sam główny nagłowek stron + podtytuł wyjaśniający na której podstronie aktualnie się znajduje) oraz jak może wrócić na główną stronę.
Nie należy polegać na przycisku "BACK" przeglądarki !!! Wielu ludzi nie wie o jego istnieniu.
??? Do czego to jest powrót ???
Ważne są delikatne odstępy.
??? Czy tu są trzy, czy cztery linki ???
Tu są trzy linki
Ważne są duże odstępy
Stosować ją warto przy stronach o dużej głębokości
Jeśli robisz listę linków z <ul> lub <ol> to postaraj się aby to nie była "wyliczanka" - użytkownik od razu ma się domyśleć, że jest to lista linków.
Wzróć uwagę na zmianę kursora: .button{...; cursor: pointer;}
Ludzie nie czytają stron. Ludzie strony skanują
Komputerami interesowałem się od małego. Postanowiłem, że zostanę programistą. W 2016 roku ukończyłem technikum na kierunku informatyka. Wybrałem studia informatyczne na WPPT Politechniki Wrocławskiej. Razem z grupą znajomych tworzę aplikacje i chodzę na konkursy programistyczne.
Komputerami interesowałem się od małego. Postanowiłem, że zostanę programistą. W 2016 roku ukończyłem technikum na kierunku informatyka. Wybrałem studia informatyczne na WPPT Politechniki Wrocławskiej. Razem z grupą znajomych tworzę aplikacje i chodzę na konkursy programistyczne.
Komputerami interesowałem się od małego. Postanowiłem, że zostanę programistą. W 2016 roku ukończyłem technikum na kierunku informatyka. Wybrałem studia informatyczne na WPPT Politechniki Wrocławskiej. Razem z grupą znajomych tworzę aplikacje i chodzę na konkursy programistyczne.
Misją Wydziału Podstawowych Problemów Techniki jest zapewnienie wysokiego poziomu kształcenia i prowadzenie badań naukowych w zakresie nauk ścisłych: fizyki, matematyki i informatyki, a także nauk technicznych związanych z inżynierią biomedyczną. Wiedza i kultura techniczna zdobywane podczas studiów oraz udział w badaniach naukowych przygotowują przyszłych absolwentów WPPT do aktywnego uczestnictwa w rozwoju technicznym i ekonomicznym kraju. Wiedza i umiejętności zdobywane i rozwijane na Wydziale przy współpracy z zewnętrznymi ośrodkami naukowymi i dydaktycznymi, pozwalają przyszłym absolwentom rozumieć, śledzić i współtworzyć szybko rozwijające się dziedziny naukowe, nowe technologie i zaawansowane technicznie urządzenia, metody pomiarowe i diagnostyczne, algorytmy i zaawansowane oprogramowanie.